Velkommen til et Univers af fede podcasts.

Disse podcasts er skabt af dygtige elever fra 10. klasse på fredensborg skole.

Musikken skabt

Podcasten fører lytteren gennem processen i at lave en sang, og hvad det kræver at lave musik. Vi diskuterer, hvad musik betyder for os og for unge. Vi interviewer eksperter i musik for at udvide vores viden om, hvordan musik påvirker os i vores hverdag, påvirker vores humør og hvilken effekt musik har på os.

Musikken skabt

Bag Facaden

Bag facaden er en podcast, hvor vi snakker om ungdommen nu til dags. Om vore egne erfaringer samt vores mening omkring ungdommen. Vi kommer ind på nogle forskellige emner, som vi synes er meget vigtigt at bringe op som blandt andet rygning, venner, fest og hverdag.

Bag facaden

Virkelighedens mareridt

Hvordan skelner man virkeligheden fra mareridt? Er det når man vågner op til at man bliver stukket med en kniv… er det, når man vågner med en mand siddende på dig? Kan man finde mindeværdige relationer, eller er virkeligheden generelt et stort mareridt?

Virkelighedens mareridt

Ken & Barbie

Ken og Barbie Killers er en sag, der er kendt i hele verden. De er kendt som en af de mest bizarre sager med vold, voldtægt og drab. Tre piger blev fundet dræbt af Ken og Barbie. Det er uvist, hvor mange Ken og Barbie har voldtaget, eller hvor mange af dem har overlevet det.

Ken og Barbie

mobning

Mobning findes over det hele. 8,4 procent af elever fra 4. til 9. klasse har oplevet mobning og prøvet at været et mobbeoffer. Effekterne fra mobning kan være voldsomme og kan medføre psykiske problemer som lavt selvværd, angst, ensomhedsfølelse og depression. Vi vil gerne snakke om, hvordan man håndterer mobning og vigtigheden i at kunne tale med nogen.

Mobning

Syn på ungdommen

De er pressede, stressede, overbebyrdede og skriger på hjælp. Ungdommen mistrives som aldrig før, og for hver gang man spørger, har de det værre og værre. Der bliver konstant talt om, hvor perfekte de unge er, men for hvilken pris vil vores samfund holde den illusion oppe? Dagens FS2 handler om synet på ungdommen og mangel på samme.

Syn på ungdommen

Når krig bliver til virkelighed

Denne her podcast handler om Janas rejse fra Syrien til Danmark. Jana forklarer, at rejsen har udviklet hendes personlighed, og hendes forhold til hendes forældre er blevet meget bedre, end det var før. Hun er blevet mere taknemmelig for sin liv i Danmark.

Når krig bliver til virkelighed

Generationens ungdom

Er der forskel på, hvordan det er at leve som ung i nutiden, datiden og i fremtiden? I episoden taler vi om mode, tøjstil, sexlivet, musikkulturen, skole og uddannelser.

Generationens ungdom

Hvad er der i dit penalhus?

Velkommen til - Hvad er der i dit penalhus?` En samtalepodcast, hvor du får det rå materiale fra to unge piger, der lever i det danske samfund samt den danske ungdom. Du får førstehåndsviden om vores meninger uden filter samt vores historier, som du kan relatere til. Hvad har du i rygsækken, lyt med for at høre, hvad vi har i vores.

0:00 / 0:00
Hvad er der i dit penalhus?